Wednesday, April 15, 2009

Rivstart

Efter påskens ätartävling har baksmällan knackat på dörren. Dags att raskt få alla extra kilon att försvinna. Jag har fått låna en fin kokbok av min granne. Kokbokens titel: "Jag vill ju bara se snygg ut naken" beskriver väl hur jag känner. Ur den har jag lagat en härlig morot och squashsoppa med kanel och ingefära. Imorgon tänkte jag laga en tofuwok med cashewnötter, annanas, sockerärtor och avokado och bjuda några goda vänner på.

Jag har dessutom rivstartat med träningen. Idag promenerade jag till jobbet, gick på ett Styrkefys-pass på jobbet samt spelade en timmas badminton med Tette nu på kvällen. Dessutom sa jag i ett svagt ögonblick ja till att springa vårruset den 27/5 tillsammans med några kollegor.

Puh!

Beach 2009 flåsar mig i nacken.

2 comments:

Anonymous said...

Brosans träningsrecept för alla där ute.
Havregrynsgröt till frukost.
Tonfiskpasta till lunch.
Kycklingfile med råris vid kl 6.
Knäckemacka med saltgurka vid behov till kvällen.
och en jävla massa träning där emellan. Svårare en så är det inte. Dryck.... vatten.

Stora Morran said...

Bra tips men vad äter man nästa dag. Fler menytips tack!